Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Můj Múz

Tak mě tak napadlo, jak moc máme rozdílné povahy, můj přítel a já. A taky jak moc je ta rozdílnost pro mě inspirativní. On je pro mě inspirativní. Vždyť On je taková moje Múza...

Jenže - Múza je rodu ženského. Múže tedy být muž Múzou? Neměla bych spíš napsat Múzákem? Ale ne, to zní hrozně! To slovo mi připomíná nuzáka a to on rozhodně není!

Je tedy mým Múzistou? NE! Nebo snad Múzikem? Proboha jen to ne!

Tak tedy Múzem? Mužem tedy bezpochyby je, ale Múzem??? A vůbec, může být muž Múzou?

Existuje snad v češtině mužský ekvivalent ke slovu Múza? Ať hledám, jak hledám, nic mě nenapadá. Zdá se tedy, že neexistuje.

Ale je to tak správně? Vždyť je to genderově nevyrovnané! Politicky nekorektní, jak je dnes módní říkat. Jak k tomu jen ti muži přijdou?

Neměl by se tím problémem zabývat nějaký resort, aby nám ta práva pěkně narovnal? Určitě by ta problematika mohla uživit spoustu vládních úředníků a v konečném důsledku by se zabily dvě mouchy jednou ranou. Nejen, že bychom se pak mohli spolehnout, že spravedlnosti bylo učiněno za dost a i muži mohou býti Múzami, ale navíc by se celá záležitost odrazila taktéž v poklesu nezaměstnanosti, a to už za trochu námahy přece stojí!

Anebo by se do toho mohla opřít třeba ombudsman(ka) ;-)

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Marcela Štolová | sobota 25.4.2015 8:30 | karma článku: 9,28 | přečteno: 324x
  • Další články autora

Marcela Štolová

Ochrana před svobodou

Invesuji už od roku 1994. Sice ne přímo do akcií, ale prostřednictvím otevřených podílových fondů. Za tu dobu jsem zažila spostu drobných a několik markantních vzestupů a pádů.

22.9.2020 v 9:02 | Karma: 12,10 | Přečteno: 285x | Diskuse| Společnost

Marcela Štolová

Braňme si svobodu

Nedá mi to, abych s vámi nesdílela pár zamyšlení o „pandemii“ Covid-19. Říkáte si, přoč pletu dohromady virus a svobodu? Že tam není žádná souvislost? Ale ano, já ji tam vidím.

21.8.2020 v 9:04 | Karma: 19,26 | Přečteno: 349x | Diskuse| Společnost

Marcela Štolová

Sarzeu - všechno je jinak!

Po dvou krásných, i když skromných, dnech ve Vannes se chystám pokračovat do Sarzeau, kde mám předplacený týden v domku u moře. Naštěstí.

5.10.2017 v 8:37 | Karma: 10,32 | Přečteno: 462x | Diskuse| Cestování

Marcela Štolová

Bez peněz do Vannes nelez!

Jako každoročně se vracím do své milované Bretaně. Tentokrát je plán takový, že poletím sama, budu nasávat atmosféru a po 9 dnech za mnou přijedou autem Zdeněk s Danny. Ono se řekne, poletím sama. Létání nesnáším.

2.10.2017 v 8:30 | Karma: 10,51 | Přečteno: 415x | Diskuse| Cestování

Marcela Štolová

Francouzský šikula

Během mého letošního letního pobytu v Bretani jsem se dostala k dennímu tisku jen jednou, ale ve OUEST FRANCE mě zaujaly hned dva články. Oba se týkaly počinů Emmanuela Macrona. Mohlo by se zdát....

31.7.2017 v 7:29 | Karma: 27,65 | Přečteno: 510x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Hrad začal platit cesty prezidenta. Za Zemana je celé musely financovat kraje

12. května 2024

Premium Když prezident přijede do krajů, nemá kolem toho být obrovská pompa, která stojí nejen hodně...

Pomohli její zemi bránit proti Japoncům. Filipínka teď o Češích vydává knihu

12. května 2024

Premium Měli to být spojenci nepřítele, ale namísto toho čtrnáct statečných Čechů nasadilo život, aby...

Úlet novin pečetil Trumanův triumf, lovec gangsterů už šok nerozdýchal

12. května 2024

Seriál Americké prezidentské volby dokážou překvapit, i když si všichni myslí, že dopředu vědí, jak...

Napadení a hajlování. Policisté v rámci derby pražských S zadrželi šest lidí

11. května 2024  22:15

Po skončení dnešního utkání fotbalistů Sparty a Slavie na stadionu na pražské Letné museli...

  • Počet článků 112
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1453x
Píšu o tom, co se mi líbí anebo mě potkalo, ať už se mi to líbí nebo nelíbí...

Dívám se, poslouchám.... a žasnu...

Budete- li mít něco na srdci, můžete mi napsat na marcelastolova@centrum.cz